Kolen van Ventspils naar Rostock 2x - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Ben Koren - WaarBenJij.nu Kolen van Ventspils naar Rostock 2x - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Ben Koren - WaarBenJij.nu

Kolen van Ventspils naar Rostock 2x

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Ben

06 September 2015 | Duitsland, Rostock

Terwijl ik dit type hoor ik de buzzer van de kraan afgaan. Dit betekent dat de kraan aan het rijden is het ze zo gaan beginnen met lossen. Ik lig nu voor de tweede keer in Rostock om kolen te lossen(eigenlijk antraciet). We hebben in Ventspils de lading opgehaald in een haven waar telkens maar iets bijgezet is. De oude DDR gebouwen staan er nog, met ernaast gloednieuwe terminals hetgeen een indrukwekkend beeld geeft. In Ventspils ben ik met de kapitein een drankje gaan doen in de stad om even de benen te strekken. barretjes waren er erg schaars, echter voor 12 euro hadden we een heerlijke hamburger met een flinke kroest bier op tafel. Onderweg naar Duitsland mocht ik het schip door een van de drukkere punten sturen terwijl de kapitein rustig een boek ging lezen. We hebben 1dag voor anker gelegen voor we naar binnen mochten waarbij de kapitein een beetje heeft aangedrongen om naar binnen te willen. Een van de matrozen wilde op tijd naar het vliegveld om de verjaardag van zijn dochtertje nog te halen. De haven deed niet zo moeilijk dus mochten we eerder (eergisteren) naar binnen. Gisteren was het desondanks gewoon een werkdag dus hebben de hele dag geklust aan het schip(lees op je knieën met een staalborstel de vloer roestvrij maken). 's Avonds besloot ik naar het zeemanshuis te gaan. Op een of andere manier herken je een Hollander direct en ja hoor het waren twee jongens van een ander hollands schip. We hebben het (iets te) bont gemaakt in de kroeg en ik ben vandaag met een fikse kater tot 18:00 in me nest blijven liggen. Na het lossen vertrekken we naar Litouwen meen ik om Kunstmest op te halen voor Gent!
Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Hey! Ik ben een student maritieme officier aan de HvA. Nu 21 jaar en wonende te Haarlem.

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 3376

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: