Rotterdam Norwegen Estland - Reisverslag uit Paldiski, Estland van Ben Koren - WaarBenJij.nu Rotterdam Norwegen Estland - Reisverslag uit Paldiski, Estland van Ben Koren - WaarBenJij.nu

Rotterdam Norwegen Estland

Door: moi

Blijf op de hoogte en volg Ben

21 Augustus 2015 | Estland, Paldiski

Iedereen uitgezwaaid in Rotterdam, bedankt pas, paps en mams! In Noorwegen hebben we steentjes geladen. Slimme gasten die Noren want die zeggen 150 euro voor degene die het de loopband wil bedienen. Dus onze eerste machinist heeft het schip volgeladen en een extra zakcentje verdiend. Mij niet gezien want er werd niets gezegd over hoe je verzekerd bent. Onderweg naar Letland hadden we windkracht 6 en begon het schip te slingeren. Van een helling van 23 graden over Bakboord naar 21 over Stuurboord in 4seconden slingeren. Je kunt niet rustig blijven staan dus het was erg vermoeiend. Toen de wind iets minder werd mocht ik even op de hand sturen van de kapitein! Aangekomen in Letland begon de havencrew met lossen en ben ik naar het dorp gelopen. Paldiski kan ik niet als vakantieresord aanbevelen. Het is arm en op en top oostblok, maar iedereen rijdt wel in een nieuwe auto! Gisteren hebben we een monteur aan boord gekregen om naar de hoofdmotor te kijken. Het zusterschip is in de soep gedraaid, hetgeen tonnen gaat kosten, dus reden voor ons om een inspectie uit te voeren. Met apparatuur waar ik nog nooit van gehoord had hebben we cilinder 5 onderhanden genomen en alles zag er goed uit. Onwijs leerzaam maar toch wel spannend omdat alle onderdelen erg duur zijn en ik net zo hard mee moest helpen zonder ervaring. De motor loopt weer als een zonnetje en we zijn net vertrokken naar Letland om kolen te laden voor Duitsland. Deze trip gaan we 2keer varen omdat er 15.000ton kolen op ons ligt te wachten en we slechts 7500ton per keer mee kunnen nemen. Groetjes!

  • 21 Augustus 2015 - 20:50

    Bouke Aders:

    Ben jonguh! Alles goed man? Ik lees je verslagen met veel plezier! Keep on posting. Veel plezier !

  • 22 Augustus 2015 - 08:52

    Ben:

    Hey vodze!
    Hoest nou? Blauwe raket nu al uit de garage? Hier ligt 5800pk in haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Hey! Ik ben een student maritieme officier aan de HvA. Nu 21 jaar en wonende te Haarlem.

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 3373

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: