Een brug in een boot - Reisverslag uit Korsør, Denemarken van Ben Koren - WaarBenJij.nu Een brug in een boot - Reisverslag uit Korsør, Denemarken van Ben Koren - WaarBenJij.nu

Een brug in een boot

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Ben

22 Juli 2015 | Denemarken, Korsør

De 19e ben ik aangekomen op de Marit. Het was inmiddels 1uur 's nachts en ik had er een lange dag opzitten. Ik heb een kleine familiarisatie gekregen(rondleiding incl veiligheidsmiddelen) en ben daarna meteen me hut ingedoken. Mijn voorganger was een dame, welke mijn bed al netjes had opgemaakt(dankjewel Mariska). Eergisteren heb ik een officiële familiarisatie gehad inclusief het bijbehorende papierwerk blablabla regels regels. De rest van de dag heb ik het ruim staan bikken en steken omdat het lossen van de lading nog niet was begonnen, hetgeen een ideale situatie was om het ruim op te knappen. Ieder bemanningslid behalve de kok was bezig de Marit weer netjes roestvrij te maken en in de lak te zetten. Gisteren hebben we het schip verlegd binnen de haven om het lossen te vergemakkelijken. 's Middags heb ik weer roest gebikt, de blaren staan op me handen. 's Avonds ben ik begonnen met mijn takenboek, hetgeen eigenlijk nog niet wilde vlotten maar was meer een oriëntatie. Vandaag is er een groot kraanschip (max 900.000kilo) gekomen om een halve brug uit ons schip te lossen. Ze zijn begonnen om 8 uur in de morgen om in totaal 9brugsecties te lossen. Het is nu 19uur en ze zijn bijna klaar. Helaas kan ik geen foto's uploaden dus die houden jullie tegoed.
Groetjes!

ps: De tweede stuur heeft heel misschien per ongeluk een klein beetje het anker laten vallen in de haven en op zijn kop gekregen van de kaptein, kleinigheidje houd je?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Hey! Ik ben een student maritieme officier aan de HvA. Nu 21 jaar en wonende te Haarlem.

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 3373

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: