Korsoer Aughinish Rotterdam - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ben Koren - WaarBenJij.nu Korsoer Aughinish Rotterdam - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ben Koren - WaarBenJij.nu

Korsoer Aughinish Rotterdam

Door: moi

Blijf op de hoogte en volg Ben

13 Augustus 2015 | Nederland, Rotterdam

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst internet had, maar nu eindelijk een update. De lading naar Murmansk ging niet door, in plaats daarvan moesten we Alumina ophalen in Aughinish, Ierland. Mijn eerste echte zeereis begon dus 2 weken nadat ik aan boord van de Marit kwam. Zodra we overstaken van Denemarken naar Schotland begon er een stevige bries op te steken. Het schip begon behoorlijk te slingeren, maar ik had er gelukkig geen last van. In Ierland even de Irish pub in geweest(was nog een hele opgave om een taxi te regelen) om een echt glas Guiness te halen. De Lading moest gelost worden in Rotterdam, waar ik me nu bevind. Gisteravond lagen we om 22:00uur tegen de kant, 24uur was ik in Haarlem. Me ouders hebben me opgehaald zodat we vanmorgen de bankzaken konden regelen, hetgeen nu opgelost is. Ik ben weer netjes afgezet in Rotterdam waar ik in een hectische sfeer terecht kwam. Er vindt vandaag een wisseling van kaptein en Hoofd werktuigkundige plaats, er werd gelost, er kwamen voedsel en drankvoorraden, er werd brandstof gebunkerd, de bulkhead moest verplaatst worden(grote stalen muur om een ruim in 2delen op te splitsen) en het schip moest verlegd worden...Ik ben nog aan het bijkomen. 30kg verfbussen tillen bij 28graden heeft me afgemat, tijd voor een welverdiend koud pilsje.

ps: Het was toch wel erg fijn om een nachtje in Haarlem te slapen!